Voltia ukázala, že elektrické vozidlo môže byť aj plnohodnotným úžitkovým vozidlom.
Voltia bola založená v Bratislave a jej činnosť sa zameriava na prestavbu komerčných vozidiel na elektrické. Sústredí sa na ľahké úžitkové vozidlá – dodávky. Značku Voltia stretneme na cestách v takmer desiatich krajinách Európy. Voltia pomáha svetovým spoločnostiam elektrifikovať ich vozové parky. Aj spoločnosť DPD si objednala pre svojho dcérskeho prepravcu Chronopost až 100 týchto vozidiel. Slúžiť budú na bezemisný rozvoz balíkov v rámci Paríža.
Nissan e-NV200 prerobia na praktickejšiu dodávku
Voltia sa zameriava na prerobenie elektrického modelu dodávky Nissan e-NV200. Prerobí ho tak, aby naplno vyhovoval potrebám daných spoločností, predovšetkým kuriérom a doručovateľom. Vozidlo má po prerobení väčšiu nosnosť, väčší úložný priestor a praktickejší prístup k prepravovanému tovaru. Činnosť Voltie bola ocenená aj v rámci súťaže European Startup Prize, kde sa spoločnosť dostala do top desiatky. Už v roku 2018 sa pochválila 150-timi vyrobenými elektrickými dodávkami a o objednávky rozhodne nemá núdzu ani tento rok.
Aj Slovenská pošta jazdí s Voltiou
Okrem spoločnosti DPD patria medzi zákazníkov Voltie aj spoločnosť DHL, Menzies Distribution UK či naša Slovenská pošta. Tá sa pre tieto dodávky rozhodla už v roku 2015, dodávky do prevádzky zaradila v roku 2016. Okrem procesu prestavby sa Voltia snaží vypracovať kompletné riešenie elektrifikácie vozového parku – skúma trasy, ktoré má vozidlo prejsť, aj dostupnosť nabíjacej infraštruktúry v okolí. Zákazníkom poskytuje servis i poradenstvo. Zaoberá sa úžitkovými vozidlami v segmente od 2 do 3,5 tony, pričom vie uspokojiť zákazníka, ktorý hľadá vozidlo na mestské trasy, ale aj na dlhšie trasy.
Zavádzanie elektrických vozidiel je podľa nich súčasťou progresu podnikania a jednou z možností, ako zlepšiť prostredie, v ktorom žijeme a podnikáme. Len spomenutá Slovenská pošta za pol roka jazdenia ušetrila životné prostredie a naše zdravie od 7 765 kg výfukových emisií.
Bude ich jazdiť viac
DPD jazdí po Bratislave deviatimi dodávkami, ale ich počet má navýšiť na 31 a jazdiť by mali po celom Slovensku. Bezemisné doručovanie je pre nich výhodné najmä v mestských lokalitách. Spoločnosť sa totiž zaručila, že chce do budúcna doručovať balíky uhlíkovo neutrálne, ale s tým, že vzniknuté náklady nemajú znášať zákazníci. Navyše, ak by vznikli bezemisné zóny, ktoré aj na Slovensku môžu byť zavedené, bude to mať DPD ľahšie a nemusí narýchlo riešiť vzniknuté obmedzenia.
Pridala sa tiež Alza
Česká Alza využíva elektrododávku Voltia eNV200 Maxi na doručovanie tovaru v rámci centra Prahy. Začala s jedným kusom, pretože ju chcela otestovať a vo svojich tlačových správach sa vyjadrila, že nad výmenou vozového parku začne intenzívne uvažovať. Možno ste nevedeli, ale Alza spustila aj na Slovensku jeden test – v centre Bratislavy skúšala rozvážať tovar pomocou nákladných elektrobicyklov. V pilotnej prevádzke doručila takmer 300 zásielok mesačne, čo je teda slušné číslo. Dôvodom zavedenia bola pre automobily komplikovaná doprava v Bratislave. Bicykle jazdili bez ohľadu na počasie a prepravili dokonca aj sušiak na bielizeň či žehliacu dosku. Takýto spôsob dopravy sa páčil aj samotným zákazníkom a Alza premýšľa, kde všade vie túto službu ešte rozšíriť.
Zdroj foto v článku: www.alza.sk, www.voltia.com
Prečítajte si o elektrických autobusoch
Chcete dostávať aktuálne informácie o elektromobiloch?