Automobilová spoločnosť Hyundai prezentuje jeden zo svojich najvyspelejších modelov Hyundai IONIQ Hybrid. Dostáva sa do popredia vďaka lepšej mobilite a hlavne pre nízke emisie Co2 (79g/km). Týmto sa predovšetkým líši od svojich predchodcov a neznečisťuje ovzdušie.
Pohon vozidla
Maximálny výkon auta je 185 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km je približne 10,8 sekúnd. Auto obsahuje elektromotor s výkonom – 32 Kw a benzínový štvorvalec 1.6 GDi s výkonom 77 Kw. Algoritmy vozidla vedia podľa potreby prepnúť medzi elektromotorom a spaľovacím motorom (v nutnosti vedia spolupracovať obe naraz). Takisto umožňujú efektívne obnoviť energiu pri brzdení a nabíjaní batérie. Systémový výkon hybridného systému je 141 Kw.
Budúcnosť na dosah
Vďaka jeho nízkemu koeficientu aerodynamického odporu (0,24) sa vozidlo chváli veľmi tichou jazdou pri minimálnej spotrebe paliva. Na zlepšenie aerodynamiky využíva šesťuholníkovú masku chladiča (počítačom ovládané klapky), ktoré sa automaticky zatvárajú.
Dizajn
Čo sa týka dizajnu, IONIQ sa pýši veľmi elegantným a futuristickým, ktorý dodáva väčšie estetické vnímanie vozidlu. Eleganciu stvárňujú aj zadné svetlá, ktoré majú vďaka LED technológii vysoký svetelný výkon pri nízkej spotrebe elektrickej energie. Ako ďalší dizajnový prvok skrášľuje auto zadný nárazník s modrými líniami, ktoré dodávajú dvojfarebnému nárazníku športový charakter.
Dizajn interiéru
Dizajn modelu IONIQ, je plný inovatívnych prvkov a predovšetkým veľmi elegantný. Zaujímavý je volant, ktorý je v tvare písmena „D“ má športový vzhľad a takisto uľahčuje nastupovanie a vystupovanie z auta. Ako ďalší inovatívny prvok interiéru vozidla je združený prístrojový panel vo farebnom displeji LCD. Vďaka vysokému rozlíšeniu je veľmi priehľadný a vytvorený je vo farebnom displeji TFT LCD s uhlopriečkou 17,8 cm. Na druhej strane prístrojový panel s farebným LCD ponúka širokú škálu užitočných informácií a je určený pre lepšie porozumenie.
Prvoradá bezpečnosť
Automobilová spoločnosť si zakladá nie len na elegantnom dizajne, ale v prvom rade dbá o bezpečnosť pri jazde s vozidlom. Zahŕňa systém automatického núdzového brzdenia AEB, airbagy (predné, bočné, kolenné okenné), automatické uzamknutie vozidla pri jazde, úchyty pre detskú autosedačku, monitorovanie mŕtveho uhla BSD, stabilizačný systém ESC, systém pre automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu a mnohé ďalšie vymoženosti.
Prevodovka s dvomi spojkami DCT
S dvomi spojkami DCT zvyšuje pôžitok a väčšie potešenie z jazdy. Prevodovka umožňuje v športovom režime manuálne radiť ako dlho bude chcieť (kedykoľvek sa môže prepnúť do automatického režimu). V manuálnom režime je možné jazdiť športovo bez potreby ovládania spojky.
Radiaca páka prevodovky
Umožňuje prepínať režimy ECO, Sport alebo manuálny režim. Stačí len malý pohyb zápästím na prepnutie jazdného režimu. Na manuálne preradenie stačí zľahka potlačiť voliacu páku dopredu alebo dozadu.
Zistite viac o zaujímavom elektromobile
Chcete dostávať aktuálne informácie o elektromobiloch?