Najväčšie fotovoltaické parkovisko vznikne v Belgicku vo Valónskej zoologickej záhrade.
Najväčší fotovoltaický park vo Valónsku (Belgicko) bude postavený pri zábavnom parku so zoologickou záhradou. Bude mať 62 750 fotovoltaických panelov a stane sa zároveň najväčším solárnym parkoviskom na svete vôbec. O parkovisku sa hovorí aj ako o najvýkonnejšej solárnej elektrárni vo Valónsku, a ak sa vybudovanie podarí, bude parkovisko najväčšou nabíjacou stanicou.
Strešné panely však nebudú produkovať elektrinu len pre elektrické vozidlá návštevníkov. Nadbytok elektriky pôjde do siete a využije ju ako zábavný park, tak i ZOO. Solárne panely by mali vyprodukovať približne 20 000 MWh elektriny. V prvej fáze sa vybuduje 80 nabíjačiek, konečný cieľ bude 800. Počet parkovacích miest by mal dovŕšiť číslo 7 000. Investíciu vo výške okolo 20 miliónov eur poskytne spoločnosť Green4Power. Solárne parkovisko by malo fungovať od polovice roka 2020.
Uspeje parkovisko viac ako solárna cesta?
Solárnu energiu sa v Číne a vo Francúzsku pokúsili vyrobiť aj prostredníctvom solárnych panelov zabudovaných v ceste. Cestám sa však príliš nedarí. Projekty aj samotné budovanie zhltlo pomerne veľa miliónov, no výsledky nesplnili očakávania. Navyše, pokiaľ sa panel pod ťarchou vozidiel poškodil, alebo bol špinavý (napríklad vplyvom počasia či ročného obdobia), neprodukoval energiu a nikto ho v rámci testovania nevymenil za nový. Solárna cesta vo Francúzsku bola vraj príliš hlučná, musela byť na nej dokonca znížená rýchlosť. V Číne zase viaceré panely na diaľnici popukali, rozdrobili sa na malé kúsky a tie sa stratili do okolia. Solárna cesta pre cyklistov v Holandsku však úspech mala, aj má. Keďže znáša menšie zaťaženie, býva aj menej poškodená. Energia, ktorú produkuje, sa dá využiť na verejné osvetlenie. Solárna cyklo cesta dokonca v noci svieti. Testovacia cesta – chodník, má dĺžku 70 metrov.
Pri solárnom parkovisku sa očakáva väčší úspech ako pri solárnych cestách. Aj reálna využiteľnosť a množstvo vyrobenej energie by malo splniť predpokladané čísla. Navyše, ide o využitie plochy, ktorá je tak či tak vybudovaná a inú službu už neposkytne. Takáto solárna „elektráreň“ nezaberie hektáre úrodnej pôdy, a vyrobenú energiu nemusí dopravovať ďaleko. Jediná nevýhoda tkvie však v cene, pretože budovanie solárneho parkoviska vyjde niekoľkonásobne drahšie. Solárne parkoviská si chváli aj Kalifornia a ako budú spokojní Belgičania, uvidíme v roku 2020.
Zdroj foto v článku: www.studioroosegaarde.net
Vozidlo si môžete nabiť aj pred supermarketom
Chcete dostávať aktuálne informácie o elektromobiloch?