Zvýšenie dojazdu elektromobilov o 25 % alebo ich bezdrôtové nabíjanie skúma a vylepšuje aj Continental.
Spoločnosť si verejnosť najčastejšie spája s výrobou a testovaním pneumatík rôznych druhov. Nemeckí Continental sa však zameriava aj na elektromobily a ich zlepšovanie.
Bezdrôtový systém nabíjania elektromobilov
Bezdrôtové nabíjanie nepatrí medzi najrýchlejšie, vo svete elektromobilov by však znamenalo prínos pohodlia do nabíjania týchto vozidiel. Šofér by nemusel vystúpiť z auta, ani hľadať či používať káble. Induktívne nabíjanie by z nabíjacej stanice umiestnenej v zemi kontaktovalo špeciálne zariadenie na spodku vozidla a dobilo by ho. Continental testuje nabíjanie s rýchlosťou 11 kW/h, v praxi by teda minúta nabitia znamenala kilometer dojazdu. No, nie je to až tak veľa, ale keď si napríklad vezmete krátky, polhodinový nákup v supermarkete a 30 kilometrový dojazd počas toho, ako vy brázdite medzi regálmi s nákupným košíkom, znie to už slušne.
Systém termomanažmentu na zvýšenie dojazdu
V zime alebo počas horúcich letných dní môže byť dojazd elektromobilu znížený práve kvôli počasiu. Batériu je nutné schladiť, alebo naopak zahriať na optimálnu teplotu, aby sa začala prevádzka. Taktiež sa v aute používa klimatizácia a v zime zase vykurovanie. Toto všetko z batérie berie šťavu a skracuje aj dojazd vozidla. Continental vyvíja termomanažment, ktorý by umožňoval distribuovať tepelné toky vykurovania či chladenia na miesta, kde sú potrebné a zároveň by zabraňoval energetickým stratám. Základom by bolo flexibilné prepínanie okruhov vykurovania a chladenia a regulácia prietoku chladiacej kvapaliny. Energetická náročnosť vykurovania a chladenia by klesla, auto by bralo menej energie z batérie na spomenuté úkony a teda samotný dojazd by sa v konečnom dôsledku predĺžil. Špekuluje sa o čísle 25 %, samozrejme, počas zimného alebo letného obdobia, kedy sú klimatizácia alebo kúrenie nevyhnutné.
Continental už v roku 1968 testoval elektronicky ovládané vozidlo
To, čomu dnes hovoríme autonómne vozidlo, skúmala spoločnosť už v roku 1968 na testovacej dráhe Contidrom v Lüneburger Heide. Bol to nielen míľnik pre spoločnosť, ale aj pre svet automobilov vôbec. Inžinieri zabudovali do automatiky skúšobného vozidla Mercedes Benz 250 okrem iného elektricko-mechanické riadenie, elektromechanickú reguláciu plynu a rádiové zariadenie na spätné hlásenie o nameraných hodnotách. Navyše na nárazníkoch boli namontované viaceré antény, v batožinovom priestore riadiaca elektronika a elektricko-pneumatické brzdové zariadenie. Na tú dobu – klobúk dole!
Vidieť, že elektromobilita je lákavou oblasťou aj pre spoločnosti, ktoré poznáme ako výrobcov či vývojárov v inej oblasti. Elektrický pohon v aute je zaujímavým a neustále sa o ňom živo diskutuje. Systém sa zdokonaľuje, vyvíja, posúva vpred a nás, nadšencov elektromobilov, to nesmierne teší.
Novinky zo sveta elektromobilov
Chcete dostávať aktuálne informácie o elektromobiloch?